هدیه‌ای از طبیعت

ظروف یکبارمصرف گیاهی آملون
ظروف یکبارمصرف آملون با پایه‌ی گیاهی (نشاسته‌ی ذرت) جزو ظروف قابل‌بازیافت با سرعت تجزیه‌پذیری بالاست که پس از پوسیدن نیز باعث حاصلخیزی خاک می‌شود. شرکت «کیمیا سامانه سبز»، از پیشگامان تولید این ظروف است.
تولید سنتی ظروف پلاستیک (تجزیه‌پذیر طی ۳۰۰ سال) نیاز فراوانی به مصرف سوخت فسیلی دارد؛ این درحالیست که در فناوری جدید، بهره‌گیری از ذرت به‌جای مشتقات نفتی، علاوه بر کاهش دوره‌ی تجزیه‌پذیری، وابستگی صنایع بسته‌بندی به منابع تجدید‌ناپذیر فسیلی را نیز به‌شدت کاهش می‌دهد. در‌حال‌حاضر عرضه‌ی ظروف یکبارمصرف پلاستیکی به‌صورت فله‌ای با پوشش‌های معمولی نایلونی و بدون طراحی لازم، نه تنها از نظر بهداشتی مناسب نیست، نمایش خوبی نیز در فروشگاه‌ها ندارد.

چالش 
طراحی بسته‌بندی محصولات یکبارمصرف گیاهی آملون با شعار «هدیه‌ای از طبیعت»، نیاز به رویکردی هدفمند، اندیشمندانه و خلاقانه با هزینه‌ای قابل‌قبول داشت تا بتواند از شیوه‌های معمول و مرسوم بسته‌بندی‌های نامناسب نایلونی ظروف پلاستیک فاصله بگیرد و تمایز‌های واقعی خود را در قالب هویت بصری برند آملون به‌نمایش بگذارد تا چهره و شخصیت محصول را در بازار هدف، به شکل یگانه‌ای برجسته سازد.

راه‌حل
پژوهش و مطالعات بینش مصرف‌کننده و استراتژی هویت برند آملون، این تولیدات را با مشخصه‌های گیاهی بودن، بهداشتی بودن و قابلیت بازیافت سریع تعریف کرده و برای آن شعار «هدیه‌ای از طبیعت» را برگزیده است؛ بنابراین طراحی بسته‌بندی آملون نیز به گونه‌ای خلق شد که در پاسخ به استراتژی برند، گیاهی بودن و سلامت آن را تداعی کند. 
هدف بعدی کاربردی‌تر شدن تعداد محصول در هر واحد بسته‌بندی، متناسب با نیاز مصرف‌کنندگان بود که ضرورت طراحی بسته‌بندی‌های اختصاصی با در‌نظر گرفتن حجم ظروف و تعداد مورد نیاز مصرف‌کننده را ایجاد می‌کرد. نتیجه‌ی پایانی این کوشش برای برند، تمایز کامل بسته‌بندی ظروف یکبارمصرف گیاهی آملون از سایر ظروف یکبارمصرف و حتی ظروف یکبارمصرف گیاهی موجود در بازار بود.

بیشتر در مورد این پروژه >

هفته‌‌ی قایقرانی کیل ۲۰۱۷

بیش از یکصدوسی سال پیش و در سال ۱۸۸۲ شهر ساحلی کیل (مرکز استان هولشتاین آلمان، واقع در ساحل دریای بالتیک) هر ساله در ماه ژوئن، میزبان جشنواره‌‌ی شهری و مسابقه‌ی قایقرانی تحت عنوان «هفته‌ی قایقرانی کیل» است و از سال ۱۹۵۹ تا کنون، همزمان با برگزاری این رویداد، از هویت بصری یکپارچه و پوستر آن نیز رونمایی می‌شود که طی فراخوانی، از میان آثار برترین طراحان دنیا انتخاب شده است. نزدیک به ۵ دهه است که «هفته‌ی قایقرانی کیل» به رقابتی بین‌المللی > بیشتر

بهریزان و داستان موفقیت آن

دو دهه پس از تأسیس شرکت بهریزان، در سال ۱۳۷۴ برند دستگیره‌های ساختمانی آن به یکی از بزرگترین سهم بازارهای این صنعت در ایران دست یافته بود. ما در این زمان هویت بصری برند و بسته‌بندی‌های بهریزان را با طرح‌هایی متمایز، سودمند و قابل فهم طراحی کردیم. طراحی‌های جدید به الگویی نوآورانه در طراحی هویت بصری برندهای این صنعت و ... > بیشتر